Gmc yukon и yukon xl 2020

People Also Ask

What’s the difference between the 2021 GMC Yukon and the 2021 GMC Yukon XL?


In a word, size. The Yukon and Yukon XL share the same interior, suspension, engine and options list, but the XL provides more interior room. The Yukon rides on a 120.9-inch wheelbase and measures 210 inches in length, whereas the Yukon XL rides on a 134.1-inch wheelbase and stretches to 225.2 inches. The Yukon XL’s added length gives it two more inches of legroom in the 3rd-row seat and 16 additional cubic feet of cargo space with the 3rd-row seat up.

How much will the new 2021 GMC Yukon cost?

While not cheap, the good news is even with all its advancements and improvements, the 2021 GMC Yukon SLE starts just $100 above the outgoing model. Pricing for the SLE starts at $51,995 while a fully loaded Yukon Denali XL will push past the $80,000 mark.

What makes the 2021 Yukon better than the 2020 model?

Where do we start? The new Yukon rides on an all-new chassis shared with the new Sierra pickup. It has an independent rear suspension for better handling and improved legroom and cargo space, and it now offers a diesel-engine option along with two upgraded V8-engine choices. There’s more tech in the cabin, more driver-assist systems and a more advanced 4-wheel-drive system. The Yukon also offers an air suspension for the first time, wireless Apple CarPlay and Android Auto integration and a class-exclusive power-operated center console.

Цена и дата начала продаж

Как и старшие братья, Yukon будут собираться на заводе в Техасе. Начать поставки обоих внедорожников в дилерские центры GMC собираются уже этим летом. Базовая комплектация с дизельным двигателем обойдется американцам в 3.1 млн. рублей.

Но стоит отметить, что база спросом не пользуется совсем. Оно и понятно, ведь упитанный капиталист покупает этот автомобиль ради максимального комфорта, поэтому летом, если доллар не рухнет, банки уже готовят лизинг на премиум-комплект Denali, за который придется отвалить 4.3 миллиона.


Фото новых GMC Yukon и Yukon XL:

Характеристики GMC Yukon XL

5.3l EcoTec3 V8 AWD 6AT (340 HP)

Двигатель
Тип, количество цилиндров V8
Объем 5328 cm3
Мощность 250 KW @ 5600 RPM340 HP @ 5600 RPM335 BHP @ 5600 RPM
Крутящий момент 383 lb-ft @ 4100 RPM519 Nm @ 4100 RPM
Система впрыска direct fuel injection with Active Fuel Management
Топливо Gasoline
Скорость 113 mph 182 km/h
Экологичность
Расход топлива
По городу 15 mpg US 15.7 L/100Km
На трассе 22 mpg US 10.7 L/100Km
Смешанный
Трансмиссия
Привод All Wheel Drive
Коробка передач Hydra-Matic 6L80 6-speed auto
Тормозная система
Передние тормоза Ventilated Discs
Задние тормоза solid discs
Колёса и шины
Типоразмер P265/65R18

5.3l EcoTec3 V8 RWD 6AT (340 HP)

Двигатель
Тип, количество цилиндров V8
Объем 5328 cm3
Мощность 250 KW @ 5600 RPM340 HP @ 5600 RPM335 BHP @ 5600 RPM
Крутящий момент 383 lb-ft @ 4100 RPM519 Nm @ 4100 RPM
Система впрыска direct fuel injection with Active Fuel Management
Топливо Gasoline
Скорость 113 mph 182 km/h
Экологичность
Расход топлива
По городу 16 mpg US 14.7 L/100Km
На трассе 23 mpg US 10.2 L/100Km
Смешанный
Трансмиссия
Привод Rear Wheel Drive
Коробка передач Hydra-Matic 6L80 6-speed auto
Тормозная система
Передние тормоза Ventilated Discs
Задние тормоза solid discs
Колёса и шины
Типоразмер P265/65R18

6.2l EcoTec3 V8 AWD 6AT (426 HP)

Двигатель
Тип, количество цилиндров V8
Объем 6162 cm3
Мощность 313 KW @ 5600 RPM426 HP @ 5600 RPM420 BHP @ 5600 RPM
Крутящий момент 450 lb-ft @ 4100 RPM610 Nm @ 4100 RPM
Система впрыска direct fuel injection with Active Fuel Management
Топливо Gasoline
Скорость 113 mph 182 km/h
Экологичность
Расход топлива
По городу 14 mpg US 16.8 L/100Km
На трассе 20 mpg US 11.8 L/100Km
Смешанный
Трансмиссия
Привод All Wheel Drive
Коробка передач Hydra-Matic 6L80 6-speed auto
Тормозная система
Передние тормоза Ventilated Discs
Задние тормоза solid discs
Колёса и шины
Типоразмер P265/65R18

6.2l EcoTec3 V8 RWD 6AT (426 HP)

Двигатель
Тип, количество цилиндров V8
Объем 6162 cm3
Мощность 313 KW @ 5600 RPM426 HP @ 5600 RPM420 BHP @ 5600 RPM
Крутящий момент 450 lb-ft @ 4100 RPM610 Nm @ 4100 RPM
Система впрыска direct fuel injection with Active Fuel Management
Топливо Gasoline
Скорость 113 mph 182 km/h
Экологичность
Расход топлива
По городу 15 mpg US 15.7 L/100Km
На трассе 22 mpg US 10.7 L/100Km
Смешанный
Трансмиссия
Привод Rear Wheel Drive
Коробка передач Hydra-Matic 6L80 6-speed auto
Тормозная система
Передние тормоза Ventilated Discs
Задние тормоза solid discs
Колёса и шины
Типоразмер P265/65R18

Overview

When it comes to large, three-row family-hauling, toy-towing muscle, the 2021 GMC Yukon and Yukon XL will be hard to beat when they go on sale this summer. Redesigned from the ground up for 2021, the new Yukon borrows mechanicals from the Chevy Tahoe and Suburban, but goes its own way with unique looks and a few novel features. Three engines will be offered—two gasoline V-8s and a turbo-diesel inline-six—all mated to a 10-speed automatic that’s operated via GMC’s signature push-button gear selector. The cabin is roomier and better equipped than last year’s model and cargo space has increased as well—all the better for family vacations, trips to Home Depot, and tailgating parties.

Технические характеристики

Касательно технического оснащения ничего нового не предложат. Новинки будут полностью копировать анонсированное ранее поколение старших братьев, выступающих под знаменами Шевроле.

Касательно тележки Yukon и Yukon XL, покупателей ожидает задний привод с подключаемой переднюю ось муфтой (за доплату), электронная блокировка дифференциала, МакФерсоны спереди и многорычажка с пассивными стойками сзади.

Ассортимент силовых агрегатов тут слегка своеобразный:

  1. В базе будут предлагать непопулярный 6-цилиндровый дизель на 281 л.с. при 623 Hm;
  2. Следом упакуют V-образный бензомотор на 8 цилиндров с объемом в 5.3 литра и отдачей в 360 л.с. при 519 Hm;
  3. В премиальном варианте можно будет забрать 6.2-литровый V8 на 425 л.с. при 623 Hm.

Хотя V-образные шестерки и восьмерки с прямым впрыском – это воплощение американской мечты, но «жрут» они немало. Поэтому каждый оборудуется электронной деактивацией цилиндров. Например, на V8 система DFM может отключить до 6 цилиндров.

Справедливости ради, GMC Yukon и GMC Yukon XL стоят столько, что думать о расходе хозяева теоретически не должны. Наверно поэтому информация о прожорливости этих «маршруток» нигде не фигурирует. Ах да, по части КПП, тут будет 10-диапазонный автомат, созданный GM совместно с Ford.

Дополнительно, GMC будет продвигать еще одну версию Yulon – AT4, который будет отличаться наличием пневмоподвески, исключительно полным приводом с наличием пониженной передачи, защищенное днище, скошенные передний и задний обвесы для покорения экстремальных радиусов. В общем это будет Юкон для максимального бездорожья.

По части начинки, все дорого и богато:

  • адаптивный круиз, камеры спереди и сзади,
  • ассистент парковки, 2-зонный климат, подогрев,
  • вентиляция и электронная регулировка сидений,
  • богатая мультимедийка с огромным экраном спереди и двумя сзади,
  • виртуальная приборка, мультируль, отличная аудиосистема,
  • 6 подушек безопасности и много чего еще.

2021 GMC Yukon XL Safety


Safety information is currently not available for this vehicle.Please check back in the future.

2021 GMC Yukon XL Safety Technology

Automatic Emergency Braking with Pedestrian Detection

Standard on the Yukon is forward-collision warning and automatic emergency braking with pedestrian detection. This system can warn the driver of vehicles or people that may be in the Yukon’s path and, if the driver fails to take action, can slow or bring the vehicle to a stop before a collision can occur.

Lane-Keep Assist with Lane-Departure Warning

Active at speeds above 37 mph, these two systems use cameras to track lane lines and assure the vehicle stays on course. If the system detects drift, an amber warning light will appear and the steering wheel will gently move to correct course. If no action is taken, an audible tone will sound on the side of the direction the vehicle is drifting.

Safety-Alert Seat

Внешний вид

Всегда странно наблюдать, как на светофоре равняются городская маршрутка и подобных габаритов внедорожник. Единственная разница, то что в Yukon не постоишь, взявшись за поручень и это немного впечатляет.

А если серьезно, то ничего в плане внешнего вида ребята из GMC поменять не удосужились. Как и у выходящих доноров от Шевроле, перед нами огромная радиаторная решетка с красным логотипом бренда и вытянутые по горизонтали оптика и ниши противотуманок.

За большее взгляд не цепляется. Сколько не смотри, глаз человека из СНГ будет только поражаться размерам.

Кстати, о них. По габаритам Yukon и Yukon XL, соответственно:


Длина, мм

Ширина, мм Высота, мм Колесная база, мм
5334/ 5720 2058 1927

3071/ 3406

Салон

Ради чего покупают такие машины, так это ради салона. Новый Yukon в этом плане не разочарует. В максимальной комплектации GMC предложит полностью кожаный салон с алюминиевыми вставками.

Торпеда скопирована с выходящих в этом году аналогов и представлена многослойной архитектурой, где легко нашлось место 10-дюймовому экрану мультимедийки и 15-дюймовой виртуальной приборной панели, вместительному бардачку и внушительному блоку аудиосистемы и физических кнопок.

Сзади полный фарш – мало того, что задний диван представлен чуть ли не кроватью, так тут еще собственные подстройки климата и подогрева, а в подголовники передних кресел вшито по 10-дюймовому экрану. Да, кстати XL вариант будет 6-местным.

В целом, как уже понятно, Yukon – это чисто американская машина. Тут просторно, мало эстетики, море комфорта и роскоши. Именно такие машины сегодня удовлетворяют потребности нации.

Interior, Comfort, and Cargo

Available in a variety of flavors—from base SLE spec to luxurious Denali—the Yukon and long-wheelbase Yukon XL promise seating for up to eight passengers, although ordering the popular second-row captain’s chairs will lower the total seating capacity to seven. Top-of-the-line Denali models offer a unique interior design with a wood-trimmed dashboard and hand-stitched leather upholstery. A novel power-sliding center console is available in SLT, AT4, and Denali models and allows the driver to motor the center console back and forth over a 10-inch track to make room for bulkier first-row cargo such as a purse or backpack and stash other smaller items out of sight in hidden cubbies. Cargo capacity is generous, especially in the larger XL model, which offers a whopping 145 cubic feet of maximum cargo space with all of its seats stowed. That’s more than its cross-town rival, the Ford Expedition Max (which has 121.5 cubic feet behind its front row of seats). When we get a new Yukon for testing, we’ll stuff it full of our carry-on suitcases to see how many it can fit.

GMC

2021 GMC Yukon XL Specs & Features.css-17zfhks{display:block;font-size:11px;font-weight:400;-webkit-letter-spacing:0;-moz-letter-spacing:0;-ms-letter-spacing:0;letter-spacing:0;line-height:1.5;}Based on lowest-priced style.

Technology

  • Bluetooth Wireless Technology
  • Cruise Control
  • Hands Free Phone
  • Remote Keyless Entry
  • Internet Access
  • Push-Button Engine Start
  • Remote Engine Start
  • Smartphone Interface
  • Touch Screen Monitor
  • USB Port
  • Voice Recognition System

Interior

  • Leather-Wrapped Steering Wheel
  • Power Windows
  • Rear Window Defroster
  • 12V Power Outlet
  • Power Outlet
  • Steering Wheel Controls
  • Tilt Steering Wheel
  • Tilt/Telescoping Steering Wheel

Mechanical

  • Drivetrain: 2WD
  • Transmission Type: Automatic
  • 10 speed
  • Recommended Fuel: Regular
  • Hill Start Assist
  • Limited Slip Differential
  • Parking Assist System

Dimensions, Weights & Capacities

  • Fuel Capacity: 28.0 gallons
  • Max Seating Capacity: 9
  • Overall Length: 225.2 inches
  • Trunk or Cargo Capacity: 144.7 cubic feet
  • Wheel Base: 134.1 inches
  • Gross Vehicle Weight Rating (GVWR): 7500 pounds

Engine, Transmission, and Performance

Similar to the last-generation Yukon, two V-8 engines will be offered: a 355-hp 5.3-liter and a 420-hp 6.2-liter. In addition to those gasoline-burning engines, GMC also will offer a 3.0-liter turbo-diesel inline-six that makes a whopping 460 lb-ft of torque and should be the choice for buyers who intend to tow heavy items. All models come with a 10-speed automatic transmission operated by a push-button panel on the dashboard and will offer either rear- or all-wheel drive. An off-road-oriented AT4 model joins the lineup for the first time in 2021 and features a two-speed transfer case, 20-inch wheels with all-terrain tires, underbody skid plates, and an optional air suspension capable of offering up to two more inches of ground clearance.

Optional adjustable air suspension


С этим читают